Podnikání na mateřské

Ano či ne a jak na to?

Možná se v tom poznáte. Těšíte se až vypadnete ze zaměstnání na mateřskou dovolenou (o které předem víte, že žádná dovolená není), ale vítáte příjemnou změnu v životě. Po čase laskavé péče o děťátko si uvědomíte, že se potřebujete odreagovat, používat hlavu zase jinak nebo zaměstnat ruce něčím tvůrčím.

Z posledních statistik vyplývá, že čím dál více žen zakládá na mateřské své podnikání a každý 6tý e-shop založila žena na mateřské dovolené. Je skvělé, že se toho nebojíme a právě mateřská/rodičovská dovolená je mnohokrát tím správným impulsem. Inspirovány potřebami našich nejmenších i našich mateřských a za podpory státních sociálních dávek, kdy tedy nemusíme chodit do zaměstnání a přitom máme stále nějaký byť nízký příjem, a prostor věnovat se něčemu vlastnímu. Tedy v čase, kdy nám to náš nový „mimi šéf“ dovolí :-)

 

Čas jako základní potřeba


Kde na to vzít čas, to je ta nejtěžší otázka. Při mateřské nemáme pracovní dobu „od – do“. Naše pracovní doba se změnila na nepřetržitou starost o dítě ve dne v noci, víkendy, svátky. Čas na podnikání bereme více jako svůj volný čas, kdy si při něm můžeme oddychnout od mateřských povinností a máme to jako koníček. Abychom našemu budoucímu podnikání dali šanci, je třeba počítat aspoň se 3 hodinami denně, povětšinou tedy kdy dítě spí, takže počítejte s častou večerní/noční šichtou.

Jak je to s registrací na úřadech a odvody?

Na začátku je třeba počítat s poplatkem 1 000 Kč za založení živnosti a potom záleží, zda máte živnost jako hlavní nebo vedlejší. Při pobírání mateřské respektive rodičovského příspěvku bude vaše živnost brána jako tzv. vedlejší. Díky tomu získáte řadu výhod – první rok nemusíte platit vůbec žádné zálohy. A pokud budete mít příjem do rozhodného limitu, je dost možné, že ani další roky nebudete platit žádné zálohy. Zdravotní pojištění doplatíte podle skutečného zisku při ročním zúčtování a podání přehledů. Z účetního pohledu se tedy vyplatí začít podnikání právě při mateřské/rodičovské, protože ušetříte náklady za povinné odvody.

 

On-line prezentace aneb být vidět


V dnešní době kdo není on-line, jako by neexistoval. V podnikání to platí dvojnásob. Sociální sítě jsou základem ke komunikaci a udržování kontaktu se zákazníky, ale v případě, že to myslíme s prodejem svých výrobků vážně, je třeba si to pro sebe i zákazníka co nejvíce usnadnit. Můžete si zřídit sama webové stránky pomocí dostupných open source řešení (např. Shoptet) a platit si provoz webu a reklamy, nebo svěřit svou prezentaci do existujících handmade tržišť, například k nám na mamynatrhu.cz. U nás Vám zajistíme vám aktivní propagaci vaší značky pomocí placených reklam, vás to však kromě provize za uskutečněný obchod nebude stát nic. Pro více informací ohledně spolupráce nám klidně napište :-)

 

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz